Hem treballat les TIC i les TAC a l'aula, en conocret els quatre models d'ús de l'ordinador a l'escola, i la manera en que l'utilitzen.
Tot seguit us ho explicaré de forma més concreta:
1. L'ORDINADOR COM A MESTRE
En la dècada del 70, el mestre explicava el temari independentment de si el nen l'havia entés o no.
Tot el que el nen podia aprendre es podia introduir a l'ordinador i fins i tot no calia la figura del mestre. Van crear programes en el qual l'ordinador explciava el temari i tot seguit es feien activitats on es pogúes veure si l'infant havia entés la lliçó o no. Però finalment aquesta opció es va deixar d'utilitzar.
2. L'ORDINADOR COM A ALUMNE
Més tard es van plantejar el constructivisme (1900) on el nen apren i construeix el coneixement a través de l'entorn i en el cas dels ordinadors, el nen apren interactuant amb els ordinadors. La figura del nen, és un rol molt més actiu, ja que aquest és escoltat pel mestre i el deixa participar. Exemple: Scratch
3. L'ORDINADOR COM A LABORATORI
El nen pot fer un aprenentatge mitjançant l'experimentació. L'ordinador actúa de mitjà però l'alumne és qui les descobreix interactuant amb l'ordinador.
4. L'ORDINADOR COM A EINA DE TREBALL
El mestre explica tota la teòria a classe i un cop han assolit aquesta teòria passan a la pràctica fent ús dels ordinadors. Per exemple: totes les sessions que hem fet a GITIC.
Tot seguit hem hagut de presentar una proposta de l'ús de les TIC/TAC a l'escola. Aquesta a sigut la següent amb la meva companya (Marta Serrano)
El mestre explica tota la teòria a classe i un cop han assolit aquesta teòria passan a la pràctica fent ús dels ordinadors. Per exemple: totes les sessions que hem fet a GITIC.
Tot seguit hem hagut de presentar una proposta de l'ús de les TIC/TAC a l'escola. Aquesta a sigut la següent amb la meva companya (Marta Serrano)
Ha estat una sessió interessant ja que hem vist vàries propostes de les TIC/TAC, en les quals els alumnes poden utilitzar a l'aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada