dimarts, 4 de desembre del 2012

Comunicació oral

Identitat i territori

Identitat i territori és un treball en el qual constava d'escollir un tema per parelles en què crides l'atenció al públic.

La meva parella (Maria Ruiz) i jo vam estar rumiant quin tema fer, estavem entre la pastisseria catalana i les adopcions i al final vàrem escollir aquest ja que ens semblava més interessant i més profund.

El treball el vam enfocar en la família Ruiz Blanco, uns pares que van adoptar tres filles de tres territoris diferents però que es troben convivint en un mateix territori.

Us adjunto el prezi que vàrem fer per la presentació.

De totes les exposicions orals haviem de fer una avaluació dels nostres companys tenint en compte els aspectes següents a l'hora de valorar una exposició oral:

- Objectiu de lexposició (clar, confús, adequat a l'auditori, etc.)
- Introducció (atraient, interessant, engrescadora, neutra, etc.)
- Selecció i ordenació de les idees (ordenada, embrollada, congruent, molt clara, etc.)
- Exemplificació (clarificadora, explicativa, il·lustrativa, inconnexa, etc.)
- Conclusió (resumeix, fixa la idea central, incitadora, provocadora, etc.)

- Temps (adient, massa llarg, curt, etc)
- Llenguatge corporal (natural, exagerat, mira el públic, etc.)
- Veu (entonació acertada, volum adequat, velocitat, pauses, vocalització i articulació, etc.)
- Correcció lingüística (pronunciació, lèxic, morfosintaxi, etc.)

- Adequació del recurs tecnològic escollit a l'objectiu que es vol aconseguir (motivar, il·lustrar, explicar, esquematitzar, etc.)
- Ús correcte del recurs en el context en què s'ha de fer servir (densitat d'informació, colors, mides)
- Coherència en l'ús combinat dels diversos mitjans (oral, escrit, gràfic, audiovisual, etc.)

Tot seguit haviem de citar un aspecte a destacar de forma positiva, fer un suggeriment de millora i valorar la complementarietat de l'expressió oral- suport TIC aconseguida.

Recitació poema Màrius Torres- La torre

Una activitat de classe va consistir en recitar un poema davant de tota l'aula per posar en pràctica a part de la memòria, els nervis, l'expressió oral, la gesticulació.



El meu avi matern, que va tenir deu fills, 
va fer, per a domar-los, una gran torre a l'horta. 
Mig corral de pagès sense pany a la porta 
i mig parc de senyors amb evònims i grills.  

El jardí en el meu temps ja era vell. Acollia 
amb una confiada paciència de ca, 
enyoradís dels oncles que no jugaven ja, 
tots els cosins de la segona dinastia.  

La casa era molt dolça. Com un codony madur 
que tingués nius als ràfecs i gats a la teulada. 
Cada hivern es podria, ben tancada i barrada. 

Ara que ja sóc gran, i seriós, i dur, 
reveig uns baldadors, un pou, un hivernacle, 
dibuixats en un blau decorat de miracle. 


Un cop finalitzada la recitació haviem d'omplir un full d'autoavaluació, on els aspectes següents per avaluar-nos era els següents:

- Elecció del text
- Expressió oral
- La veu
- La postura
- La gesticulació
- El control dels nervis
- Altres.

Aquestes activitats han sigut molt profitoses ja que hem practicat la comunicació oral que és tant important per a tothom, però sobretot per nosaltres ja que en un futur serem mestres i constantment estarem exposats a un públic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada